Melatonin za spanje: 4 pogosta vprašanja o hormonu spanja

Melatonin za spanje: 4 pogosta vprašanja o hormonu spanja

Kdaj ste nazadnje dobro spali? Če se težko spomnite, je bilo verjetno že dolgo nazaj. Slaba kakovost spanja je lahko posledica pomanjkanja melatonina – hormona spanja. Poiščite odgovore na najpogostejša vprašanja o melatoninu in spoznajte naše okusne vitamine BEST SLEEP EVER.

Kaj je melatonin?

Melatonin je peptidni hormon, ki ga proizvaja epifiza. Njegovo izločanje se začne predvsem po sončnem zahodu, največja koncentracija v telesu pa je med 2 in 4 uro zjutraj. Nasprotno, telo ima najnižjo raven čez dan. Melatonin je odgovoren za uravnavanje cirkadianih ritmov telesa, pomaga nadzorovati vaš spanec. (1,2)

Ali mi lahko primanjkuje melatonina?

Seveda. Pomanjkanje ravni melatonina v telesu je lahko posledica staranja ali različnih nevroloških bolezni. Nenazadnje ne gre pozabiti, da lahko tudi povečana izpostavljenost svetlobi negativno vpliva na izločanje melatonina v telesu. Zaradi nizke ravni melatonina lahko slabo spite, se počutite nerazpoloženi, vaš imunski sistem je slab (3). Vaš hormon melatonina deluje ponoči. Ne uporabljajte telefona pred spanjem.

Spoznajte mnenje strokovnjakov.

National Sleep Foundation priporoča izklop vseh naprav, ki oddajajo modro svetlobo, vsaj 1 uro pred spanjem. To pomeni, da bi vi morali odložiti telefon in ugasniti TV. Namesto tega lahko odprete knjigo, ki ste jo želeli prebrati že mesece (4).

Ali se lahko odločim za jemanje melatonina iz dneva v dan?

Morda ste že slišali za negativne učinke dolgotrajne uporabe melatonina. Niti približno jih ne ovržemo. Ravno nasprotno. Prav tako ne priporočamo jemanja naših vitaminov za izboljšanje spanja BEST SLEEP EVER dlje kot 2 tedna brez premora.

Raziskave pa so pokazale, da melatonin ne povzroča odvisnosti in je varen prehranski dodatek za odrasle. (5).

Priporočamo pa, da se pred jemanjem vitaminov posvetujete z zdravnikom ali farmacevtom. To priporočilo velja zlasti za otroke in nosečnice.

Kako dozirati melatonin?

Melatonin in doziranje je vprašanje, ki velja za vsak izdelek posebej. Izbirate lahko med kapsulami, pastilami, praškom, ali našimi okusnimi bonboni.


Če ste v zadregi, kako začeti, priporočamo, da začnete rahlo. Začnite s postopnimi odmerki – najprej 0,5 do 1 mg, ki jih zaužijte približno 30 minut pred spanjem.

Na splošno je varen začetni odmerek za odrasle med 1 mg in 5 mg melatonina (6).

Prehranska dopolnila, ki vsebujejo melatonin, ne povzročajo odvisnosti, vedno pa velja, da če imate težave s spanjem več kot 2 tedna, lahko to pomeni resne težave s spanjem, o katerih se je treba posvetovati z zdravnikom ali farmacevtom.

Okusni vitamini Bloom Robbins.

Če ste zaskrbljeni in vsako noč v postelji štejete zvezde, imamo za vas učinkovito in okusno pomoč. Vitamini v obliki žele bonbonov- samorogov vam bodo pomagale pozabiti na neprespane noči in pomagali bodo spati kot dojenček. Vse to bo na okusen način.


Best SLEEP ever je naše novo prehransko dopolnilo, ki vsebuje vitamine C, B3, B6, B12, L-teanin iz zelenega čaja, izvleček kovačnika in pasijonke. Te čarobne sestavine vam bodo pomagale hitreje zaspati

Za več nasvetov spremljajte naš blog, spremljajte nas tudi na Instagramu in Facebooku in se ne pozabite naročiti na naše novice.

Viri:


1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5405617/ Citirano (23.3.2023)

2. https://www.nccih.nih.gov/health/melatonin-what-you-need-to-know Citirano (23.3.2023)

3. https://www.everlywell.com/blog/sleep-and-stress/what-is-melatonin- deficiency/#causes-of-melatonin-deficiency Citirano (23.3.2023)

4. https://health.clevelandclinic.org/put-the-phone-away-3-reasons-why- looking-at-it-before-bed-is-a-bad-habit/ Citirano (23.3.2023)

5. https://health.clevelandclinic.org/melatonin-dependency/Citirano (23.3.2023) 


6. https://www.sleepfoundation.org/melatonin/melatonin-dosage-how- much-should-you-take Citirano (23.3.2023)